måndag 28 maj 2007

.busväder.

detta regnande.
det har verkligen öst ner hela dagen. smattrade mot fönstret när jag vaknade, smattrade när jag hade föreläsning och när jag traskade mot biblioteket.
kröp ihop i ett hörn av barnavdelningen med en mängd bilderböcker, vissa gamla och kära, andra nya och spännande.

har inte hänt så mycket sen sist jag skrev. har fortsatt skriva på min hemtenta och sprungit igenom en mängd böcker. det känns rätt konstigt att nästa vecka har jag inte längre någon kurs att gå till. det har gått fort.
jag kommer verkligen att sakna att gå dit och försvinna in i en värld av hjältar, döda, levande och gudomligheter. och alla mina kurskamrater. vissa kommer jag att hålla kontakten med, andra inte och jag har fått minst en vän för livet.

har kanske jobb i höst. ricky boy ringde igår och frågade om jag var intresserad av att bli aerobicinstruktör igen. det hade varit så himla kul! han skulle lämna min personuppgifter till en träningskoordinator som skulle höra av sig.
det var länge sen jag ledde klasser nu. jag behöver göra ett nytt aerobicprogram som jag kan visa upp på en eventuell audition. men det hade varit så fantastiskt kul att få skutta runt i koreografier som jag själv gillar att lära ut. jag får hålla tummarna.

Inga kommentarer: