torsdag 24 maj 2007

.escapism.

varför är det så svårt att sätta sig och plugga ibland?
speciellt om det egentligen är jätteintressant och givande och kreativt?
så är det just nu. jag borde egentligen ha skrivit på min 7poängsuppsats idag, men istället har jag gått och fikat med vänner i olika omgångar, samt googlat min lärare. jag har inte skrivit mer än en och en halv sida om bellmans fantastiska stockholmsskildringar. metadramatiken har jag inte riktigt fått grepp om ens, och jag har inte ens bestämt mig för vilken som ska bli min sista fråga.
jag är helt enkelt mycket lat.

och inte har jag tränat yoga idag, fast jag hade tänkt mig det. jag har läst elvis karlsson av maria gripe istället. den kan verkligen rekommenderas till alla, vuxna som barn. egentligen borde jag läsa räddaren i nöden av j.d salinger, men den är inte alls lika spännande tycker jag. alltid ska det vara så att allt annat är mer intressant än det man gör.

men lite glada nyheter i alla fall. hanna ringde mig idag och meddelade att hon ville komma och fira min och fredriks förlovning på lördag. vi har inte pratat sen nyår och hon jobbar nästan alltid, så det blev lite av en överraskning.
jag har varit dålig på att höra av mig till mina kära uppsalavänner, som vanligt. men det betyder verkligen inte att jag inte tänker på er! kram!
däremot så vet varken madde eller cajsa om de kan komma. madde kanske skulle vara med sin plus one och cajsa skulle bli förkläde på raggarfest.

Inga kommentarer: