lördag 2 juni 2007

.i studentdjungeln.

var ute för att se om jag kunde hitta något fint att ge till min bror på studenten.
eftersom enköpings kommun har bestämt att det är alkoholförbud för dessa ungdomar så tänkte jag att jag skulle kunna köpa något gulligt idiotiskt djur att hänga runt halsen på honom.
sagt och gjort gick jag in på en av västerås prylaffärer- ni vet sorten som säljer skitsaker lite för dyrt för kvalitén. pillade på stora tygblommor, gummiankor och allt annat du kan tänka dig.
hittade en plyshgroda med studentmössa som enligt etiketten utlovade "en melodi". jag tryckte den på magen, varpå den hysteriskt börjar spela studentsången. jag blir livrädd och försöker gömma den under en hög med studentmösseprydda gosedinosaurier. men den bara fortsätter och fortsätter och jag hukar mig ner bakom en hylla, för nu har hela affären börjat titta på mig. jag försöker så nonchalant som möjligt släntra ut genom dörren och sen springer jag därifrån så fort jag kan.
historien slutar med att jag utmattad sjunker ner på en stol på mitt favoritcafé och dränker mig i en kopp kaffe.

Inga kommentarer: