tisdag 15 maj 2007

.ang intervjuer.

vad finns det som är värt att skriva om?

kanske är det värt att skriva om det reportage jag såg i morse från konstfacks examensutställning.
den förvirrade unge Herr lidande konstnär stod och såg förvirrad ut under intervjun med fröken Ung, käck programledare. på hennes fråga om vad han hade gjort mumlade han att han hade återskapat ett utdött typsnitt. typsnittet bestod av en platt skiva som han hade klistrat på bokstäver med pinnar på. den platta skivan snurrade lojt.
han sa även att han skulle försöka få kontakt med typsnittets upphovsmans ande. till hjälp skulle ha en av kanalens mest framstående medium.
allt detta fick mig att känna att jag är glad över att jag inte sökte till konstfack, fast det varit mitt mål så länge. jag vill inte bli en polarn o. pyretklädd, förvirrad konststuderande som inte längre kan sätta mig själv i perspektiv till min omgivning. en som bara går runt i en miljö full av ernst billgrendyrkande människor i gabardinbyxor.
nu borde jag sova. ska upp tidigt imorgon och försöka kränga på mig något av de plagg som fredrik har varit vänlig nog att tvätta i 90 grader åt mig.

Inga kommentarer: