onsdag 1 augusti 2007

.nu händer allt på en gång.

lite turbulent just nu. jag och fredrik har fått lägenhet i eskilstuna. idén föddes när jag fick reda på att jag kom in på min utbildning. kort och gott började vi leta lite smått. en vecka senare har vi kontrakt på en stor tvåa med 600 meter till skolan. det känns mycket förvirrande. och det är bara två månader kvar tills vi flyttar.
jag har alltid varit emot att flytta dit, men jag kände att jag inte orkar pendla längre, eftersom jag har gjort det sen jag var 6 år gammal. eskilstuna är kanske ingen höjdarstad, men lägenheten är ljus, central och billig.
så nu måste vi säga upp alla våra saker, telefon, bredband osv, fixa adressändring, skaffa flyttlådor, packa, fixa transport osv. det blir mycket att tänka på i huvudet. möblering (kan vi ha kvar alla våra möbler?), tapetsering (bårder är inte vackert) och annat som man måste tänka på.

har skaffat en ny mobil också. en sån där bo-kaspers-telefon som tre gör reklam för, fast inte hos tre som verkar helt vansinniga utan hos telenor. vi tvekade längre, men efter att ha nästan blivit rädd för en av försäljarna på tre på stan, och blivit irriterade på inkompetensen hos de på hälla så hittade vi en tjej på telenor som fixade en bra deal, var serviceinriktad och proffsig.
telefonen är väldigt snygg, vilket är det enda jag kan säga just nu, eftersom jag inte har lärt mig några funktioner ännu.

Inga kommentarer: