måndag 13 augusti 2007

.the month of may.

sitter ensam i min snart-föredetta lägenhet och sjunger amerikansk 60-tals soul. snart ska jag ner på stan och köra garn till en poncho som jag håller på att virka, träffa cajsa (yeaj!!) och träna.
cajsa var här igår också och hängde lite. vi tittade på me, you and everyone we know. den var riktigt bra, så jag rekommendenderar den till alla som inte tycker om att de bruce willis spränga saker i vit undertröja.
(eller så är det verkligen ni som ska se den)

träningen går bra nu också. jag ska träna body pump igen, utan den medföljande ångestfulla träningsvärk som framträdde förra måndagen. men det gick ju bra i torsdags så.
det har blivit lite fram och tillbaka med träningen under sommaren, som vanligt, men jag har ändå försökt att hålla igång. nu när vi ska flytta till eskilstuna så måste jag hitta ett nytt gym som jag trivs på. det är inte helt enkelt faktiskt.
dessutom så tänkte jag börja dansa. antingen ragga eller hiphop, även om jag skulle vilja lära mig dansa lindy hop också. men det vill inte min kära fästman, så det är en glädje i livet jag får klara mig utan.

skolan börjar på måndag också. jag har kollat in schemat, och det ser ut som om det blir fullt upp på direkten. dessutom ska man hålla på med nollning och sånt i flera veckor, vilket kommer att ta en massa tid. fredrik sa till mig att ta på mig oömma kläder första dagen. när jag frågade varför pratade han om något som eventuellt kallades för irländsk julafton och hemgjort vin. låter party.
tyvärr är jag inte 19 år och precis har flyttat hemifrån, så hemgjort vin känns inte så lockande. inte förnedringslekar som inte innebär att alkohol får konsumeras under tiden heller. men man vet aldrig. det kan sluta med att jag står överst i någon jävla mänsklig pyramid och skriker något om att jag är the golden god.
konstigare saker har ju hänt.

syster verkar må rätt bra. hon ska opereras på tisdag och det känns läskigt, men det ska nog gå bra. lite oroshamster i magen bara.


Inga kommentarer: