söndag 8 juli 2007

.the day after tomorrow.


först; stackars er roskildebesökare som fick eran vecka förstörd av allt regnet. jag lider med er.
det är precis som om en ny syndaflod är här. kan det inte sluta snart? jag räknar kallt med att vada omkring i mina nyinköpta rosa stövlar och regnakappa hela nästa vecka. de har lovat regn i arvikatrakten. men det ska nog gå bra. jag tänkte ta med några extra tjocktröjor eftersom vi ändå kör bil.

annars har jag pluggkramp. vill helt enkelt inte läsa tyst vår av rachel carson. det känns som om jag har fått budskapet på de 30 sidor jag läst; det är farligt med bekämpningsmedel.
imorron kommer jag antagligen att få veta om jag kommer in på min illustratörsutbildning. jag är hysteriskt nervös, sitter mest och försöker låta bli att bita mig själv i knäna. det är så mycket som hänger på deras beslut. känns dock skönt att få veta innan jag åker till arvika, för då kan jag antingen fira eller begrava mina sorger i arbete.
har försökt att rita lite också, men eftersom jag och fredrik har spenderat helgen hos hans föräldrar (kors i taket, det gick bra!) så har det inte blivit så mycket. måste dock bara lägga in en bild på den fantastiska apnea som har inspirerat mig så mycket och lärt mig massor om anatomi...

hör av mig igen när jag kommit hem.
puss och kram på er alla!


1 kommentar:

Anonym sa...

allt blir bra det blir det. jag är nästan säker.

hoppas ni har det super på arvika! jag hoppas på att regnet skiter ned sig nu. som man brukar säga...