torsdag 14 juni 2007

.trött.

länge sen jag skrev nu. har inte riktigt haft tid, jag har avslutat min litteraturkurs och påbörjat en sommarkurs som heter text, kultur och samhälle. den verkar vara rätt intressant, även om jag var skeptisk gentemot kurslitteraturen i början.
vi ska bland annat läsa onåd av j.m coetzee, gruva av sara lidman och tyst vår av rachel carson. en salig blandning med andra ord. det verkar som om centralfrågorna rör sig kring huruvida text har makt att påverka, om det finns möjlighet att skildra ett samhälle genom text och vad som gör text kanoniserad. mycket intressanta frågor på min ära. om någon har någon åsikt i ämnet får se gärna höra av sig till mig.
har äntligen fått pengar också. jag hade nästan gett upp hoppet där ett tag. men nu känns det rätt bra igen. håller på att shoppa allt inför arvika. dessutom var jag tvungen att köpa nya solbrillor, eftersom mina gick sönder i väskan när jag var och hejjade på fredrik när han sprang stockholm marathon i helgen. nu har jag hittat ett par lika dana på the new yorker, eftersom jag älskade dem och de var slut på indiska där jag köpte dem.
ont i huvudet också. jävla väder. kommer det aldrig att bli stabilt?

Inga kommentarer: