måndag 1 oktober 2007

.another night of the living dead.

äntligen sitter jag vid en dator och andas lungt. jag har knappt haft tid den senaste tiden. anledningen till min framfart är den nu mycket närstående flytten. jag och fredrik flyttar nu på lördag, efter mycket om och men som ska diskuteras hit och dit.
vi fick nycklarna till lägenheten i fredags, kommer in och ser den totala förödelse som råder där. golven var helt söndernätta, likaså tapeter, lister och värst av allt så råkar det vara en fuktskada i hallen.
vi fick panik och bestämde oss för att med näbbar och klor kämpa för att få det nyrenoverat. dock så har de tidigare möterna med vår nya hyresvärd varit allt annat än smidiga. det har ungefär känts som att köra in huvudet i en vägg upprepade gånger. därför var vi mycket rädda för att det återigen skulle bli en viljornas maktkamp. vi var rustade till tänderna med argument när vi träffade besiktningskvinnan idag klockan 15. men allt var obefogat. det visade sig att hon redan hade avgjort att vi ska få helt nytt golv och nya tapeter i hall, sovrum och kök. dessutom ska de måla om i badrummet, eftersom någon av allt att dömma har rökt och badat samtidigt.
så vi valde tapeter till hallen, såg till att vi fick våran fina gröna färg i köket och nytt, oskadat golv i hela lägenheten. det känns sjukt bra, även om vi fortfarande måste tapetsera och måla om i vardagsrummer själva. men det känns numer bara kul.

dessutom har skolan tagit sjukt mycket tid. den som säger att den inte tycker att den studerar heltid på ett program ska nog lägga på ett kol eler hålla käft, för min klass har nog pluggat 60 timmar förra veckan, och den här veckan ser inte mycket bätre ut. vi ska göra ett grupparbete till, göra en teckning i fyra tekniker samt börja skissa på ett projekt för mälsåkers slott. de ska ha en barrack ute på gården som de ska göra reception/café/konferensyta/utsällningsmonter i. mycket optimistisk på min ära. liltet är det i alla fall. men om ni tycker att det låter intressant är adressen till slottet: www.malsaker.nu

nu ska jag packa vidare och sen gå och lägga mig. lång dag imorron.

puss.

2 kommentarer:

Resistansen sa...

Haha ja klart jag minns den underbara resan :) Däremot minns jag inte om Batman förekom. Antar att han gjorde! Jag minns de snälla danskarna som bjussade på öl, de snika svenskarna som ville ha ölen för sig själv... Kristina sov och vi skrattade. Good times!

Resistansen sa...

Dags att uppdatera här kanske? ;)